El cotxe elèctric: la gran aposta en màrqueting de les empreses automobilístiques

el coche electrico

el paradigma publicitari dels fabricants de cotxes ha canviat en els últims anys, ja que aquestes empreses han dedicat la major part del pressupost a anunciar els seus models elèctrics. Això ha portat al fet que cada agència de màrqueting digital hagi de buscar noves fórmules per a publicitar aquests models.

En tot cas, torna a evidenciar-se que invertir en màrqueting digital val la pena, ja que aquestes agències saben adaptar les campanyes a la manera de pensar de les persones. Per això, una bona opció és posar-nos en mans d’una agència de màrqueting especialitzada, com Creacom, perquè dissenyi aquesta campanya amb les màximes garanties.

El canvi del panorama automobilístic vist des de la perspectiva d'una agència de màrqueting digital

L’any 2021,els fabricants de cotxes van llançar fins a quatre vegades més anuncis de televisió de cotxes elèctrics que en els dos anys anteriors junts. Com veiem, les estratègies i la manera de comunicar també estan canviant, malgrat que encara estiguem en un any marcat per la pandèmia i pels canvis originats tant a nivell social com econòmic.

En tot cas, veiem que el mercat de cotxes ha sofert especialment, fins al punt que les matriculacions a Europa han arribat a les xifres més baixes des de fa gairebé 40 anys. No obstant això, les matriculacions dels vehicles elèctrics segueixen a l’alça, amb xifres rècord a la fi de 2021.

De fet, enguany ha estat el dels fabricants dels cotxes elèctrics, alguna cosa que també s’ha pogut veure amb la manera de comunicar i la inversió realitzada en publicitat. Així, la xifra d’anuncis abans comentada mostra un clar canvi de tendència i basant-se en noves tècniques.

Amb això es busca conscienciar sobre el progrés que significa apostar pel cotxe elèctric i els beneficis que comporta per a la societat. Així mateix, es posa l’accent en com les ciutats s’estan transformant per a habilitar llocs de càrrega, de manera que les clients potencials acabin de conscienciar-se sobre la necessitat de comptar amb cotxes elèctrics en lloc de propulsats per combustió interna.

“En 2021, els fabricants de cotxes van llançar fins a quatre vegades més anuncis de televisió de cotxes elèctrics”

Així, això és una cosa que es tradueix amb els anuncis de marques com Volskwagen o el gegant General Motors, que cada dia aposten més per publicitar els cotxes elèctrics. Respecte a això, hem de destacar que el pressupost d’anuncis per als cotxes tradicionals continua sent bastant major, però això no quitació que s’estigui produint un canvi de tendència, que es farà més notori amb el pas dels anys.

coche electrico

Així, una de les marques que més canvis ha sofert és Audi, que ha passat d’invertir bastant més en cotxes moguts per electricitat. En dades, la signatura alemanya va invertir 22 milions de dòlars en anuncis de cotxes elèctrics als Estats Units en 2019 y 56 milions de dòlars per als models de combustió interna. L’any 2021, la despesa per als anuncis de cotxes elèctrics va ser de 54 milions de dòlars, mentre que solament va destinar 13 milions a la resta.

Canvi d'estratègies i de maneres de comunicar

Quan veiem aquestes xifres, evidenciem aquest canvi que s’està produint en el mercat, però no és una cosa que se cenyeixi únicament a la inversió, sinó també a les estratègies i la manera de comunicar. Aquí la intenció no és una altra que atreure a un nou tipus de comprador, buscant la identificació de noves icones.

Per exemple, destaquem el paper de Ford i els seus models Mustang Mach-E o el F-150 Lightning, aquest últim com el més venut de Ford i el model més venut als Estats Units en les últimes dècades. Perquè vegem el creixement, aquesta companyia va dedicar menys de 100 anuncis a vehicles elèctrics en 2019, mentre que en 2021 va llançar uns 1.500.

Els experts en comunicació també reconeixen aquest canvi en la manera de comunicar, ja que abans els missatges eren més a nivell regional, amb més publicitat directa o opcions de baix cost per a un nombre concret de persones. És més, fins fa poc, els anuncis anaven dirigits a persones més coneixedores de la tecnologia, però, en l’actualitat, aquests anuncis es dirigeixen al gran públic, amb la incorporació també de les xarxes socials a l’estratègia.

coche electrico

El que es pretén també és educar a les persones i mostrar-los els beneficis, també com a mostra de RSC, d’usar aquests vehicles, sobretot per a cuidar els recursos naturals. Així mateix, algunes característiques dels vehicles tracten de cridar l’atenció dels clients per la seva utilitat, com el maleter frontal o l’opció de donar llum a la llar en cas d’apagada. Amb això, es busca la diferenciació amb els cotxes de combustió interna, de tal manera que es brindi un extra als compradors.

“Audi va passar d’invertir 22 milions de dòlars en anuncis per a cotxes elèctrics en 2019, a 54 milions en 2021”

Per part seva, General Motors pretén una normalització i personalització dels anuncis, fins al punt de reconèixer que el canvi cap al vehicle elèctric s’està donant més ràpid del que es pensava. Per tant, toca adaptar aquest missatge als suports publicitaris per a cridar l’atenció dels clients potencials.

Una mirada al futur

Totes aquestes dades mostren que el canvi de tendència i de paradigma no té pinta que es quedarà estancat, sinó que anirà a més. Per això, serà normal veure com en els pròxims anys els anuncis de cotxes elèctrics arrasen als de combustió interna, atès que els espectadors ja sàpiguen, d’una manera més àmplia, els beneficis dels vehicles moguts per electricitat.

Igualment, vol mostrar-se que el mercat dels cotxes elèctrics ha madurat al ritme que el fan els governs, molts dels quals han posat data de caducitat a la fabricació dels vehicles de combustió interna. Això es deu als plans aprovats contra les emissions dels gasos d’efecte d’hivernacle.

Aquesta evolució del mercat no s’està donant solament en el sector automobilístic, sinó que està succeint en moltes altres indústries de naturaleses diferents, fruit de la situació geopolítica convulsa que estem vivint. Per a poder detectar aquests canvis i fer-los front, el millor és sempre comptar amb professionals experts en comunicació i estratègia empresarial. Incorporar els serveis d’una agència especialitzada com Creacom, servirà per a adaptar-se a les tendències esdevenidores de manera reeixida.

Posts relacionats

Sobre mi
daniel cerdan autor

Dani Cerdán – COO/CMO

El meu perfil

Contacta amb nosaltres

T’agrada el que llegeixes? Perquè el màrqueting se’ns dona tan bé com escriure.

Publicacions recents