Com el màrqueting digital pot ajudar-te a superar la crisi econòmica que s’aveïna

conducimos tu negocio

en els temps de crisis és on es troben les oportunitats, encara que cal que estiguem en les millors mans. Per aquesta raó, és bo que confiem en una agència de màrqueting digital per a disposar d’una estratègia adequada als temps que corren. De fet, un dels principals errors que cometen les empreses quan es preveu una mala època econòmica, és reduir despeses en comunicació, quan haurien de fer just el contrari.

No has d’oblidar que portem uns mesos en què la inflació està creixent de manera exponencial i que la crisi de la pandèmia del COVID-19 encara no ha quedat enrere. És més, s’espera que aquesta situació complicada s’allargui una mica, per la qual cosa el millor és estar preparat i tenir present que comptar amb una bona estratègia de màrqueting digital et pot treure de moltes dificultats.

Raons per a acudir a una agència de màrqueting digital

Encara que aplicar retallades pressupostàries pugui semblar la reacció lògica davant una crisi, la veritat és que, invertir menys en comunicació no sols no aporta cap benefici a llarg termini, sinó que fa tot el contrari: ens invisibilitza davant el nostre públic objectiu, empitjora els nostres resultats i els dona més avantatge als nostres competidors. En resum, compromet la nostra viabilitat en el futur.

Si observem algunes dades de la crisi econòmica de 2008, comprovem que el 54% de les empreses que no van fer retallades i fins i tot van augmentar la seva inversió en màrqueting, van millorar en el ROI (retorn de la inversió). És més, aquest retorn es va veure de manera gairebé immediata per al 52% de les companyies, amb un creixement palpable en els dos anys següents.

“Invertir menys en comunicació no sols no aporta cap benefici a llarg termini, sinó que fa tot el contrari”

A més, un altre dels errors més freqüents que cometen les companyies és el de prescindir d’una empresa especialitzada i dissenyar l’estratègia de comunicació per elles mateixes, sense tenir coneixements específics. És possible que algunes empreses donin amb la tecla, però si no hi ha experts en la matèria, el més probable és que aquestes solucions siguin pa per a avui i fam per a demà. Ara bé, per què és tan beneficiós invertir en màrqueting digital amb una empresa externa (com Creacom!)?

Professionals i serveis especialitzats

Els experts que trobaràs en una agència estan perfectament capacitats per a definir estratègies de màrqueting i dur a terme accions amb un exhaustiu estudi darrere. Són professionals amb grans dots d’analítica, que coneixeran el teu negoci com si fos seu, que sabran què necessites a cada moment i, el millor, sabran com aconseguir-lo amb solucions de comunicació innovadores.

Per tant, estarem apostant per implementar creativitat i eficàcia en el nostre negoci, i addicionalment millorarem la nostra visió estratègica i de mercat.

agencia de marketing

Creixement escalable i coherent

Moltes empreses esperen que en deixar la labor de comunicació en mans d’una agència de màrqueting digital, tindran un creixement exponencial de la nit al dia, quan no és així. Si bé és cert que es poden començar a visualitzar resultats de manera gairebé immediata amb la posada en marxa d’algunes accions, el que ens interessa és l’escalabilitat. Per això, cal dissenyar una estratègia personalitzada per a crear una base sòlida de creixement.

En aquest sentit, ressaltem que el màrqueting digital amb sentit precisa d’anàlisi, proves i seguiment, per la qual cosa tot porta el seu temps. Així, si dissenyem una estratègia seguint totes les pautes de manera adequada, aconseguirem que sigui efectiva no sols en el curt i mitjà termini, sinó també a llarg termini.

Es tracta si es fes un buit en el mercat, però amb qualitat i sense perdre de vista els nostres principals objectius, com ara el brànding, la generació de leads o les vendes. I tot això necessita de l’ajuda de professionals que sàpiguen com dur a terme el treball amb eines precises per a cada moment.

Pràctiques i tecnologies innovadores

Avui dia, comprovem que la tecnologia ha avançat molt i que el programari s’ha convertit en un recurs molt valuós per a optimitzar molts processos del dia a dia empresarial i de les tasques de màrqueting. Aquí destaquem alguns conceptes com el CMS o el CRM, a més de les eines d’analítica, per a la gestió de les xarxes socials o per a la publicitat en línia.

Per això, si comptem amb l’ajuda d’una agència especialitzada, podrem valer-nos de tota aquesta tecnologia per a arribar més lluny amb la nostra estratègia de comunicació. I encara que aquests recursos no siguin exclusius de les agències, en elles solen estar els professionals que saben treure el màxim partit de tots ells.

“El 54% de les empreses que no van fer retallades i fins i tot van augmentar la seva inversió en màrqueting, van millorar en el ROI”

Gestió eficient del pressupost

Una altra dels avantatges que ens ofereixen les agències és que saben com gestionar el pressupost de comunicació de cada empresa i destinar-lo a les accions òptimes per a la consecució dels objectius de negoci. És més, avui dia disposem d’eines d’analítica molt completes, la qual cosa ens dona una major idea dels resultats que podem aconseguir.

Aquestes eines proporcionen una gran quantitat de dades, per la qual cosa és necessari comptar amb professionals que sàpiguen manejar aquesta informació a la perfecció. No oblidem que l’anàlisi i l’elaboració de conclusions és una cosa essencial per a dissenyar una bona estratègia de màrqueting i invertir en allò que realment ens aporti beneficis.

Alineació de les empreses amb les pràctiques del mercat

Estem en temps de canvis i d’una transformació digital que ha portat al fet que moltes empreses hagin de fer aquest pas endavant per a no quedar-se estancades. Cal renovar el llenguatge i adoptar noves propostes de màrqueting per a continuar oferint solucions adaptades a les persones de major edat i als nadius digitals.

Això és una cosa que tenen molt en compte les agències, les quals estan pendents de les tendències que adopta el mercat a cada moment. Amb això, comprovem que comptar amb una agència també brinda avantatges en la manera de garantir una alineació amb les últimes novetats i tendències esdevenidores. Això, al seu torn, deriva a traçar noves pràctiques i ser pioners en algunes accions.

En resum, aquestes accions mostren la importància de comptar amb una agència de màrqueting digital especialitzada com Creacom. Amb això, podrem tenir moltes més garanties a l’hora de desenvolupar una estratègia enfocada i personalitzada de màrqueting en general però, sobretot, adaptada als temps digitals, amb la clara intenció d’afrontar aquesta crisi sense cap temor.

Posts relacionats

Sobre mi
daniel cerdan autor

Dani Cerdán – COO/CMO

El meu perfil

Contacta amb nosaltres

T’agrada el que llegeixes? Perquè el màrqueting se’ns dona tan bé com escriure.

Publicacions recents