Vitamines per al teu negoci

Blog sobre creativitat, web i màrqueting digital

Contractar empresa disseny web

19

jul

Adblockers: si l'usuari bloqueja els teus anuncis, ¡posa-li creativitat!

categoria: Màrqueting digital

 

Des de fa anys, captar nous usuaris i fer que s'interessin per la teva marca es torna més complicat. En un món amb cada vegada més competència i amb un públic que tolera menys el màrqueting d'interrupció, es fa imprescindible canviar d'estratègia de màrqueting per aconseguir l'atenció dels nostres futurs clients.

 

El màrqueting d'interrupció i els adblockers

 

Fins fa poc, el màrqueting tradicional basava la seva estratègia en tècniques bastant invasives: a través de la publicitat en televisió, per correu electrònic, amb l'enviament de SMS ... és a dir, amb qualsevol tipus de comunicació que l'usuari no havia demandat.

Amb l'auge de les noves tecnologies, l'audiència va trobar diverses maneres de "esquivar" la molesta publicitat que els interrompia. Una d'elles, potser la més popular, són els adblockers , que s'instal·len en els navegadors i permeten eliminar els anuncis de qualsevol pàgina web.

 

 

A causa de tot això, sorgeix un nou model basat en la innovació i en el qual és el propi individu el que busca a la marca.

  
 

El màrqueting d'atracció

 

Aquesta tècnica busca cridar l'atenció dels usuaris generant continguts útils en diferents formats (vídeos, articles, ebooks ...) que es difonen als webs de les empreses i en les seves xarxes socials.

És una forma de posicionar-te no només com un expert en la matèria sinó també de diferenciar-te de la competència sense resultar invasiu. A més, serveix tant per atraure nous clients com per fidelitzar els que ja tens.

 

Com fer un bon màrqueting d'atracció?

 

La primera fase és, sens dubte, atraure als teus futurs leads. Per a això has de centrar-te en saber què és el que més li interessa al teu públic i posar tots els teus esforços en crear contingut de valor i, per descomptat, optimitzat per SEO . Tampoc has de oblidar-te de difondre-ho a través de les xarxes socials perquè tingui un major abast i per què no? oferir un lead magnet atractiu a canvi de les dades dels teus subscriptors. Gràcies a aquestes dades (que t'han donat ells mateixos), passaràs a una nova fase ja que podràs establir una comunicació molt més estreta amb ells i estaràs més a prop que es converteixin en clients.

Finalment, per fer un bon màrqueting d'atracció, no deixis de costat als teus ia clients. És fonamental que segueixis en contacte amb ells a través, per exemple, de newsletters amb ofertes especials i informació que sàpigues que els va a interessar.

Però què passa quan el client no et busca?

El màrqueting d'atracció és una gran estratègia sempre que al client li sorgeixi una necessitat. Per exemple, se li espatlla el mòbil i decideix buscar a internet negocis de reparació. Què passa llavors si el que volem és ser trobats sense resultar invasius? Necessitem una bona idea i grans dosis de creativitat per evitar el temut adblocker!

Et sona el Cannes Lions Festival ? Perquè et facis una idea, són com els Oscar de la publicitat. Agències de publicitat, dissenyadors i innovadors digitals de tots els països competeixen amb els seus projectes i un jurat expert decideix finalment a qui atorgar els seus prestigiosos premis.

Per descomptat, totes les empreses que es presenten tenen una acurada estratègia de màrqueting d'atracció (una cosa no treu l'altra), però també inverteixen en anuncis diferents i divertits que aconsegueixin crear una necessitat sense resultar molestos.

Dos exemples de màrqueting digital no invasiu: si, es pot

Mailchimp és una plataforma en línia que es dedica a l'automatització d'emails i ha estat una de les guardonades d'aquest any dins de la categoria de Cyber ​​Lions. La seva campanya ( "Did you mean Mailchimp?") Creada per l'agència Droga5 té encantat a tot l'equip de Creacom. No només ha sabut connectar amb la seva audiència jugant, d'una manera divertida, amb els problemes de pronunciació de la seva marca. Al costat d'això, ha sabut crear un món de continguts propi per convertir aquesta idea en un conjunt d'experiències atractives, entretingudes i plenes de bon gust per crear un vincle molt especial amb el seu públic.

Un altre dels premis va venir de la mà de l'agència RBK Communication, amb una campanya per a la targeta de crèdit d'un banc suec ( "Aland Index / Baltic Sea Project"). Amb l'extracte d'aquesta targeta i gràcies a la informació de les compres realitzades, es mostra quin és el teu impacte en el medi ambient. A més, t'ofereixen consells per disminuir la teva petjada de carboni o per donar part dels teus diners a iniciatives ambientals. D'aquesta manera, han sabut crear una publicitat molt poc invasiva que connecta amb tot aquell que estigui interessat en la cura del planeta. Han aconseguit innovar i diferenciar-se de la competència.

Com veus, encara és possible crear conceptes impactants. Tan sols cal un extra de creativitat! Si aunes els beneficis que t'ofereix una estratègia de màrqueting basat en l'atracció amb una publicitat carregada d'originalitat i bones idees, seràs imparable. T'ajudem?


T'han agradat aquests articles?

Subscriu-te a la nostra Newsletter setmanal per rebre més contingut com aquest.

Contacta amb nosaltres

(+34) 93 783 28 24
Si no ets client habitual i vols rebre informació contacta a través d'aquest formulari si us plau.
Si ets client i vols contactar amb el nostre departament de suport fes-ho aquí.
Imagen de seguimiento