Vitamines per al teu negoci

Blog sobre creativitat, web i màrqueting digital

26

ene

Què significa tenir una versió responsive?

categoria: Disseny web / UX

Segons l'informe de The App Date sobre els hàbits dels usuaris espanyols d'ús i compra de mòbils, el nostre país és el cinquè del món en la realització de compres a través d'apps.

 

A Espanya, sis de cada deu usuaris han comprat via mòbil i, a més, un de cada dos usuaris consulta el telèfon intel·ligent en els seus primers cinc minuts des que s'aixeca i tres de cada deu revisen el telèfon cada deu minuts. Per si fos poc, les dades de comScore llancen més llums: només a Espanya, 21,7 milions de persones accedeixen a continguts des de la seva tablet o smartphone i 20 milions accedeixen des de l'ordinador portàtil o de taula. El creixement en l'ús de dispositius mòbils i tablets ha despertat l'atenció de milers d'empreses que començaven a quedar-se fora de l'abast d'aquests usuaris "mòbils", per no tenir un web adaptat a aquests dispositius.

 

Web adaptada

 

 

5 Importants avantatges que la teva web es vegi en mòbils i tablets

  

Efectivament, tenir una versió web adaptat només per a ordinadors ja no és suficient. Els principals avantatges que obtens, en tenir la web correctament visible en mòbils i tablets, són les següents:

 


1. Com hem vist prèviament, cada vegada són més els usuaris que fan servir el mòbil. En poder accedir-hi, la principal conseqüència serà aconseguir una major quota d'usuaris. Més persones accediran a la teva web i podràs aconseguir nous targets, com, per exemple, els perfils millennials, gent jove que fa servir més el dispositiu mòbil que l'escriptori.

2. A més, podràs accedir a nous espais horaris en els quals contactar amb els usuaris. Les persones -i potser tu mateix- solen mirar el telèfon en tot moment: des que surt el sol i fins que ens fiquem al llit controlem el mòbil moltes vegades i, per això i la seva immediatesa, és justament necessari estar present al mòbil i la tablet. Els usuaris consulten el mòbil a tot arreu: al metro, bus, supermercat ... Per tant, en tenir la versió mòbil de la web, és possible també generar sinergies multimediàtiques.

3. Els ingressos pugen, fins i tot, quan no es realitzen compres directes des del telèfon mòbil. La raó que això sigui un avantatge es relaciona amb el procés de decisió de compra que se sol prendre, en més de la meitat dels casos, mitjançant les consultes des dels mòbils i tablets. Les persones conversen i consulten juntes i soles les opcions, abans de comprar alguna cosa. Per això, és tan important tenir una versió mòbil de la web, més enllà de tenir un nou canal de venda.

4. La incidència en el branding de la marca és important també. Actualment, no tenir un web adaptat per a mòbils associa la marca amb idees negatives de falta de modernitat i poc interès pels clients. La imatge de la marca s'ha de cuidar amb accions com aquesta, que promouen un branding positiu, d'empresa accessible i d'avantguarda.

5. La cinquena avantatge que volem ressaltar es relaciona amb l'engagement o lleialtat de marca. Les oportunitats d'aconseguir un major engagement creixen quan es fa màrqueting mòbil perquè podem crear estratègies personalitzades que ens acostin a l'usuari o client de manera directa. La fidelització millora i, amb ella, l'efecte viral es produeix i ajuda a l'empresa a aconseguir més visites i vendes.

 

Versió responsive

 

Quines opcions hi ha?

 

Hi ha diverses opcions per passar a tenir una versió mòbil de la web. Vegem quins són i quines característiques té cadascuna:

 

- Les aplicacions mòbils natives, creades per a cada sistema operatiu (Android, iOS, etc.). Es dissenyen tenint en compte les característiques del sistema operatiu per al qual van a funcionar i el codi de cada un. Per entendre-ho millor, és com un programa d'ordinador, però en el mòbil o la tablet. Un cop fetes, es poden comprar o descarregar gratuïtament a les botigues de Google o Apple.

 

- La web app o aplicació web és una forma molt modesta d'abordar la situació. És un web que s'executa dins del navegador del mòbil o de la tablet.

 

- Versió responsive. És la forma més simple i adequada d'adaptar una web a l'entorn mòbil. Ara és absolutament necessari tenir la web optimitzada per a mòbil. Per tant, fins i tot, si tens una app nativa, és necessari crear una versió responsive   del web. Es tracta d'una adaptació de la plantilla de la web per encaixar-la, de manera harmònica i atractiva, en pantalles de menor grandària, ja siguin pastilles o mòbils.

 

 

Com funciona el disseny responsive?

 

En el disseny responsive no s'ha de construir un web per a cada dispositiu, sinó que es crea un única per a tots (smart TV, portàtil, tablet, smartphone, etc.). En aquest sentit, s'usa CSS3 i un layout amb imatges flexibles, de manera que el web detecta des de quin dispositiu accedeix l'usuari i li mostra l'opció més adequada. La versió optimitzada responsive que s'oferirà a l'usuari reorganitzarà els elements de la web. Per exemple, redistribuirà automàticament les columnes perquè el disseny sigui més llegible al mòbil i inclourà menys o més imatges, segons el cas, etc.

 

El HTML5 és bàsic perquè tot això sigui possible. Permet una experiència excel·lent sense que hagi d'invertir en crear una aplicació nativa per a cada un dels dispositius als quals es vol arribar. A més, si tens en compte que, avui dia, tots els dispositius són importants, aquesta sembla ser la millor opció.

 

Disseny responsive

 

 

Els avantatges de tenir una versió responsive

 

1. Facilitat de maneig: el disseny responsive facilita molt les coses perquè, en treballar en el teu website, només ho has de fer un cop i els teus canvis es faran visibles en totes les seves versions. A més, els resultats del que facis seran uniformes en totes les plataformes, sense que distorsioni cap element. Les fotos es veuran sempre correctament i el text serà respectat.

 

2. Pagament de hosting únic: totes les versions de la teva web tindran un únic hosting, de manera que no hauràs de pagar per diversos hostings i, de passada, evitaràs que els teus clients caiguin en confusions. A més, t'estalviaràs molts diners cada any.

 

3. Estalvi de temps: també veuràs un estalvi de temps en l'actualització de la web i, quan hagis de fer una publicació o actualització de bloc, notaràs la diferència.

 

4. Millor posicionament: el web en versió responsive o adaptable millora el SEO. Aprofundim en aquest punt en el pròxim paràgraf.

 

Responsive design

 

 

Què passarà amb el meu posicionament web?

 

És obvi que, si aconsegueixes un major abast, més trànsit tindràs com a empresa. Si tens una versió responsive, podràs augmentar les teves visites perquè aconseguiràs estar en més llocs que abans. Gràcies a això, el teu posicionament serà millor. A més, Google, el primer cercador del món, premia el disseny responsive i prioritza en el seu rànquing dels llocs web mòbils quan la recerca arriba des d'un dispositiu mòbil. Lògicament, Google pretén donar el millor servei als usuaris i, per això, si una persona busca alguna cosa des del seu mòbil o tablet, Google li farà veure primer aquelles webs que estan fetes per a mòbils.


En resum, aquests són els principals beneficis pel que fa al posicionament d'una versió responsive:

- Tindràs rànquings locals més alts, si és que apuntes al paraules claus locals. Atès que cada vegada es busquen més adreces d'empreses amb els mòbils, serà més fàcil aparèixer en els resultats de recerques amb bona posició, si tens una versió responsive.

- Si ja tenies una web convencional, no t'hauràs de preocupar per perdre el treball de SEO aconseguit fins al moment. També tot allò guanyat amb xarxes socials es manté, ja que el lloc seguirà sent el mateix.

- Els enllaços interns i externs (link building), la labor costa temps i diners, no es perden tampoc. De fet, se seguiran usant en benefici de les noves versions del web.

- S'evitaran els continguts duplicats, cosa que els cercadors castiguen.

- Les pàgines adaptables són molt més fàcils d'usar i, per aquesta raó, els usuaris les prefereixen a l'hora de compartir contingut. Pensa que cap usuari comparteix una web que no li dóna una bona experiència. En canvi, si la navegació és optimitzada, no tindrà cap inconvenient a compartir-la i augmentaran, novament, l'abast de la marca i les interaccions amb la web, de manera que millorarà la teva posició davant la competència.

- L'algoritme de Google, actualment, dóna molta importància a la "user experience" i, per això, recomana aquesta tècnica a les empreses.

Versió responsive

Quines opcions tinc per crear el meu web responsive?

Estar adaptat a les noves tendències del món online és important, ja que, en cas contrari, pots perdre grans oportunitats de negoci. Per poder accedir als beneficis de tenir una versió responsive de la teva web, només caldrà contactar amb nosaltres. En Creacom ens encarregarem de tirar endavant la teva web responsive i assegurem una excel·lent experiència als teus clients, de manera que augmentaran la teva capacitat d'abast i els teus resultats de negoci. No et quedis fora.

T'han agradat aquests articles?

Subscriu-te a la nostra Newsletter setmanal per rebre més contingut com aquest.

Contacta amb nosaltres

(+34) 93 783 28 24
Si no ets client habitual i vols rebre informació contacta a través d'aquest formulari si us plau.
Si ets client i vols contactar amb el nostre departament de suport fes-ho aquí.
Imagen de seguimiento