Vitamines per al teu negoci

Blog sobre creativitat, web i màrqueting digital

Errors web que arruïnen l'experiència de l'usuari

14

ene

Errors web que arruïnen l'experiència de l'usuari

categoria: Disseny web / UX

Un bon disseny web atrau i impulsa les visites, les descàrregues i les conversions d'una web o una aplicació mòbil. Si hi ha alguna cosa pel que tots lluitem en el negoci digital és per garantir la millor experiència possible dels nostres usuaris (de l'anglès 'user experience' o ux) per fidelitzar al màxim la seva confiança. Només una web que atengui correctament als criteris d'usabilitat, buscabilitat, arquitectura digital i disseny emocional farà incrementar les nostres visites i amb elles les vendes, les interaccions i la seva notorietat i reputació a la xarxa.

 

 

L'experiència de l'usuari és crucial i només tècnics professionals altament entrenats en la captura de tendències i les conductes dels propis usuaris podran portar a terme aquesta tasca que ha de implicar des de l'inici mateix, és a dir, des de les primeres converses en començar un projecte en internet. Comprendre els matisos que es volen expressar, la missió de l'empresa, els destinataris del web o app que es pretén construir, prendre temps per conèixer a la competència i trobar el valor diferenciador són funcions pròpies del Linux. No obstant això, en ocasions s'oblida la transcendental tasca que realitzen i són cridats en fases més avançades dels projectes davant el predomini de la part econòmica que involucra l'inici de les negociacions.

 

 

experiència usuari

 

 

Conceptes UX

 

 

1. Usabilitat: fer manejable un web o app. Implica a la coherència en el disseny i busca la seva utilització fàcil per a tota classe d'usuaris. Sovint, observem webs o aplicacions de difícil ús, mal interconnectades i pèssimament optimitzades.

 

 

2. buscabilitat: fa esment a la facilitat amb què es troben els elements d'una pàgina web o app en el "tot" del disseny. En el procés de navegació, és fàcil perdre i no trobar la manera de retornar al centre del nostre interès si els dissenys no inclouen retorns o mapes de navegació constants. La buscabilitat és la guia per als nostres usuaris.

 

 

3. Arquitectura digital: es refereix a l'assoliment del ux per fer tots els elements d'un web o app comprensibles. És important valorar que totes dues estan compostes de mòduls i imatges amb els seus corresponents pesos. L'arquitectura digital, a més, ha de calibrar l'optimització del web o l'app perquè aquestes s'obrin amb la major velocitat possible. A això se li denomina "optimització web" i té un valor crucial a l'hora de millorar les ràtios d'entrada dels nostres usuaris (temps de permanència, taxa de rebot ...), conversions o descàrregues.

 

 

4. Disseny emocional: un dels objectius principals del professional ux és que webs i aplicacions connectin amb els seus usuaris. Té en compte la gamma de colors i la textura dels botons que activen la usabilitat del web.

 

 

conceptes ux

 

¿Com aconseguir UX en webs i apps?

 

 

A més d'aquests quatre conceptes, hi ha una sèrie de normes ben conegudes en l'univers ux per adequar els dissenys als hàbits de consum que els usuaris d'internet tenen en webs i apps. Encara que sempre hi hagi errors de gran calat que poden arruïnar algun dels quatre conceptes esmentats anteriorment, els consells per aconseguir una experiència d'usuari òptima i aconseguir així reunir tots els requisits d'èxit en els dissenys són els següents:

 

 

- Missatges: pocs i directes. Depèn molt de la finalitat que tingui el nostre disseny en qüestió. Per exemple, si el que busquem és augmentar el nombre de conversions, no convé perdre a l'usuari amb informacions que poc o gens tenen a veure amb l'embut de compra ('purchase funnel'). Els missatges han de dirigir a l'usuari molt conscientment a que culmini el que el dissenyador pretén: comprar, registrar, aportar feedback ...

 

 

- Botons visibles: ja siguin per dividir categories o seccions d'un web o app, els botons on fer clic han d'estar clarament diferenciats i posseir una mida adequada per no conduir a equívocs als nostres usuaris.

 

botons visibles

 

- La programació de la web ha d'estar dissenyada per no omplir els cercadors de noves pestanyes cada vegada que els nostres visitants interactuen (fan clic) dins de la mateixa pàgina. No obstant això, de vegades pot ser necessari redirigir els usuari a un web aliè. En aquest cas, sí caldrà que programem l'obertura de noves pestanyes. El motiu té a veure amb el SEO (posicionament orgànic): com més gran és el temps mitjà de visita a la web, millor valoració i posicionament té aquesta a Google.

 

 

- Call to Action (CTA), segons les necessitats dels nostres usuari. Hem de realitzar les indagacions prèvies que ens informin sobre usos i costums dels nostres clients o potencials clients pel que fa al producte o servei que volem vendre. Les CTA han de ser llegibles, directes i formulades amb llenguatge clar.

 

 

- El valor afegit dels nostres dissenys s'han de destacar per la seva originalitat i creativitat. Aportar diferències en l'univers web que compleixin amb les exigències dels usuaris ha de ser promocionat. No hi ha millor manera de fidelitzar als nostres clients que generant la sensació d'exclusivitat.

 

 

disseny web

 

- El disseny adaptatiu o responsive és la gran novetat després del fort increment de venda de dispositius mòbils (smartphones i tablets). Hem d'incloure en el codi font de tots els webs la programació que permeti obrir el seu contingut sense incidències en tota classe de pantalles. En aquest sentit, pensar en tàctil és un 'must' des de la primera fase de creació de wireframes (esbossos de disseny preliminars a la creació real d'una web o app on s'exposen categories, pàgines i funcionalitats).

 

 

- Inclusió d'un mapa web per no perdre a l'usuari. Permetre als nostres usuaris retrocedir a passos previs. Com vèiem anteriorment, complir amb el concepte d'arquitectura digital implica construir webs clarament navegables, usables i ordenades seguint una coherència. El caos organitzatiu únicament genera el desig d'abandonament

 

 

Menys és més

 

 

- Formularis curts: potser vulguis aprofitar el teu web o app per aconseguir feedback dels teus visitants a través d'algunes preguntes. Assegura't que aquestes siguin breus i senzilles per aconseguir l'efectivitat que es pretén.

 

disseny web

 

 

- En botigues de comerç electrònic que incorporen el clàssic "carret de compra" és imprescindible guardar els estats previs. Per als usuaris que no van culminar una conversió, serà la millor manera de recordar-si volen o no realitzar la compra. Això implica un estalvi de temps ja que no hauran de tornar a buscar els ítems que ja tenien seleccionats i podran aprofitar els esforços i facilitats que la botiga digital els brinda.

- Les xarxes socials són una estratègia molt valorada en totes les empreses. Incloure les icones de les principals xarxes (Facebook, Twitter, Instagram o Pinterest) no ha d'interferir en el contingut essencial del teu disseny. Per descomptat, han d'estar presents, però de manera subtil i complementària. Cal no oblidar que les xarxes socials constitueixen les principals eines per donar visibilitat i notorietat als nostres dissenys, així com crear comunitats d'usuaris. Centralitzar als nostres visitants al voltant d'aquestes suposarà una plataforma de comunicació directa amb els clients. Per tant, triar les xarxes socials que conformen els nostres perfils ha de ser una tasca mil·limètricament estudiada. Cadascuna és òptima per a continguts concrets. Els botons socials poden incloure per seguir o fer-se fan d'una pàgina concreta o per compartir els continguts d'una empresa, de manera que han d'estar estratègicament emplaçats a l'interior del disseny en funció del que es pretengui.

xarxes socials

- Geolocalització: generalment, com a empresa, has de situar-te en un punt físic per inspirar confiança als teus usuaris / visitants, però ull: la inclusió de mapes pot alentir el procés de càrrega al teu web i ocasionar l'abandonament de múltiples usuaris. En aquest sentit, optimitzar el disseny amb mapes que "pesin" poc és una obligació per complir amb els criteris que demana l'experiència de l'usuari.

- Contacte amb els usuaris: un telèfon sempre inspira més confiança que el clàssic formulari que, a més de demanar el correu electrònic o dades personals dels nostres usuaris (no sempre disposats a facilitar-), el deixa a l'espera de contestació. Per satisfer les seves necessitats de manera instantània, convé fixar un telèfon fix (millor si no és centraleta) i un horari de contacte.

- "Menys és més". La frase arxiconeguda i atribuïda a Coco Channel serveix molt bé per descriure l'essència del disseny que valora especialment l'experiència de l'usuari. La simplicitat és sinònim d'optimització en tots els sentits. Un disseny web clar, fora de bombardejos publicitaris o deixant que aquests es mostrin sense interrompre el 'customer journey' és essencial per fidelitzar els nostres clients a través de les pàgines web o apps.

disseny web

Com veiem, l'experiència de l'usuari es compon de tot un univers de bones pràctiques en el disseny web o app. El 'expertise' dels professionals ux suposa un gran valor afegit en la plantilla d'una agència de màrqueting en línia o en empreses dedicades exclusivament al disseny de pàgines web i aplicacions mòbils. Per tant, posar-se en mans d'experts qualificats en disseny transcendeix el fet de trobar bons programadors -que també és important. Creacom, agència especialitzada en disseny gràfic i programació, té en compte tots aquests elements per fer que l'experiència d'usuari abast dels millors estàndards de qualitat.

T'han agradat aquests articles?

Subscriu-te a la nostra Newsletter setmanal per rebre més contingut com aquest.

Contacta amb nosaltres

(+34) 93 783 28 24
Si no ets client habitual i vols rebre informació contacta a través d'aquest formulari si us plau.
Si ets client i vols contactar amb el nostre departament de suport fes-ho aquí.
Imagen de seguimiento